Jeanine Gijben

5 tips om de gunfactor naar je hand te zetten

February 20, 2017 / in Commerciële Communicatie

Binnen sales speelt de gunfactor een steeds grotere rol. De gunfactor is iets ongrijpbaars. Iets wat niet te definiëren of aan te leren valt. Je hebt het of je hebt het niet. Maar zullen we je eens een geheimpje vertellen? Je kunt de gunfactor wel creëren of je eigen gunfactor verbeteren. Ontdek hoe.

Lees verder
Loek Boerboom

U bent te duur

January 09, 2017 / in Commerciële Communicatie

Uw product of dienst? Te duur. Er is een andere partij die het een stuk goedkoper kan.

Dus.

Herkenbaar bezwaar? Mooi. Lees verder.

Lees verder
Wouter Vermeer

Drie scenario’s voor succesvolle opvolging van online leads

December 01, 2016 / in Commerciële Communicatie

Steeds meer potentiële klanten komen met je in aanraking via internet. Mooi natuurlijk, maar hoe vertaal je die veelbelovende online leads in enthousiaste klanten? 

Volgens Wikipedia betreft leadgeneratie alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Dit gebeurt steeds vaker online. Logisch, want het internet is een fantastisch marketingkanaal. Tenminste, als je de leads ook weet te converteren naar klanten.

Lees verder
Bonne Burger

Bezwaarlijk inkoppertje voorkomen

October 31, 2016 / in Commerciële Communicatie

Bij telemarketing heb je direct een associatie. Niet iedereen heeft hierover een positief beeld. Misschien heeft jouw eigen product of dienst ook wel bepaalde aspecten die een negatieve associatie opwekken. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een relatief kleine speler bent of in het verleden een keer minder positief in het nieuws bent gekomen met een bepaald product. Je weet wat de te verwachten bezwaren zijn. In dit blog bespreken we een handige techniek om deze weerstand te weerleggen: de stealing thunder techniek.

Lees verder
Rik Twilhaar

Vertel je eigen verhaal!

July 22, 2016 / in Commerciële Communicatie

Hier moest ik afgelopen week aan denken toen ik Melania Trump een hele paragraaf hoorde citeren van Michelle Obama. Mevrouw Trump was afgelopen week een van de belangrijkste verkopers van Donald Trump. Als 'vrouw van', wil je op de conventie laten zien dat je gezin geschikt is om de VS te leiden, door vertrouwen, visie en kwaliteit uit te stralen. Echter in plaats van haar eigen, waarschijnlijk zeer interessante verhaal te vertellen, heeft ze besloten een verhaal van een ander te vertellen. Sterker nog, het was het verhaal van een democraat!

Lees verder
Bonne Burger

Stel dat...

May 10, 2016 / in Commerciële Communicatie

Wie zijn rijbewijs heeft gehaald, kan het zich vast nog herinneren. Om soepel met een auto weg te rijden, is een aantal handelingen tegelijkertijd noodzakelijk. In het begin is dat erg lastig en voelt het ingewikkeld aan. De rijinstructeur leert je bepaalde technieken en na een aantal lessen rijd je vlot weg. Dat geldt eigenlijk voor alles wat je aan wilt leren, of het nu gaat om autorijden, golfen of breien: oefening baart kunst.

Lees verder
Menno de Kok

De kracht van de stilte

April 20, 2016 / in Commerciële Communicatie

In het algemeen houden de meeste mensen niet van stilte. Zeker verkopers niet. Goede verkopers overtuigen met hun enthousiasme de noodzaak van een product of dienst. Door echter alleen maar te zenden en zelf aan het woord te zijn, verlies je de sympathie van de prospect.

Lees verder
Loek Boerboom

Winnen? Niet doen!

March 08, 2016 / in Commerciële Communicatie

Kijk om je heen. De wereld zit er vol mee.

Winnaars, verliezers.

En het klinkt logisch toch in verkoop. Je wil winnen!

Maar van wie dan? Van de concurrent, van de opdrachtgever?

Lees verder
Bonne Burger

“Wat zeg je?”

February 22, 2016 / in Commerciële Communicatie

Luisteren is iets anders dan wachten tot je weer mag praten. De basis van een succesvol verkoopgesprek is goed luisteren. Dat betekent oprecht je aandacht bij de ander houden en geïnteresseerd zijn in wat hem of haar beweegt en motiveert. Als je de ander de ruimte geeft om te vertellen wat hem of haar daadwerkelijk bezighoudt, krijg je eerder inzicht in koopmotieven.

Lees verder
Jakob Smoor

Hoe vaak zeg jij alleen maar hallo op LinkedIn?

February 04, 2016 / in Commerciële Communicatie

Hallo tegen iemand zeggen tijdens een netwerkbijeenkomst en meteen doorlopen. Dat is vergelijkbaar met linken op LinkedIn en vervolgens niks meer met het ontstane contact doen. Komt het je bekend voor? Een gemiste kans. In deze blog leer je wat er saleswise gebeurt als je actiever met je contacten omgaat op LinkedIn.

Lees verder