Bonne Burger

De boemerangtechniek

June 15, 2016 / in Kwalitatieve Telemarketing

Het is stralend weer. De zon schijnt. De ideale dag om heerlijk met vrienden naar het strand te gaan. De één gaat lekker relaxt op z’n handdoek liggen met een boek. De ander is wat actiever en speelt een potje beachvolleybal. Ook met een boemerang kun je veel plezier hebben. Ken je het? Je gooit de boemerang weg en met de juiste techniek komt hij vanzelf terug. Het is wel even oefenen om de juiste slag te pakken, maar dat geldt eigenlijk voor alles dat je nieuw leert.

Wist je dat er in verkoop ook een boemerangtechniek bestaat?

Lees verder
Teun Bambacht

Zes tips om irritatie te voorkomen tijdens telefonische acquisitie

January 21, 2016 / in Kwalitatieve Telemarketing

Je hebt het vast wel eens gehoord in de wandelgangen: “Ik ben weer eens gebeld door zo’n opdringere verkoper, zo irritant”. Jij wil natuurlijk graag voorkomen dat ze dit ook van jou vinden en zorgen dat het verkoopgesprek voor beide partijen op een natuurlijke wijze verloopt. Dan ben je ineens niet meer die vervelende verkoper, maar iemand met wie het leuk en interessant is om mee te praten.

Lees verder
Menno de Kok

Vijf goede voornemens voor telefonische acquisitie

December 23, 2015 / in Kwalitatieve Telemarketing

Het afgelopen jaar heb je van ons een aantal handvatten gekregen om telefonische acquisitie leuker en effectiever te maken. En? Heb je er al een paar uitgeprobeerd? We weten hoe verleidelijk het is om terug te vallen in oud gedrag. Daarom hebben we vijf van de beste voornemens om jouw telefonische verkoopstrategie te optimaliseren op een rijtje gezet.

Lees verder
Rik Twilhaar

5 Tips voor een effectieve elevator pitch

Pitchen is ...

Kort en bondig duidelijk maken wat jij de ander oplevert. Pitchen, wanneer dan ook in een gesprek is het enthousiast en met passie presenteren van de positieve eigenschappen van het product of bedrijf dat je verkoopt of vertegenwoordigt.

In het ideale geval zorg je er dan ook nog voor dat de positieve eigenschappen van jouw bedrijf, gekoppeld worden aan de behoeften van de prospect. Het doel is je gesprekspartner (nog meer) te interesseren in jou, je dienst of je product. Een goede pitch opent de deur naar een verder gesprek.

Wat zijn nou eigenlijk de ingrediënten voor een goede pitch?

Lees verder
Loek Boerboom

Waarom doe ik wat ik doe? Over intrinsieke motivatie en bewustzijn.

July 24, 2015 / in Kwalitatieve Telemarketing

Vorige week voerden we een interessante dialoog met een aantal collega’s. Het ging over wat ons drijft om ‘verkoper’ te zijn of om ‘trainer’ te zijn. We kwamen uit bij de o zo belangrijke vraag ‘Waarom doen we wat we doen?’ 

Lees verder
Loek Boerboom

To script or not to script!

June 05, 2015 / in Kwalitatieve Telemarketing

Voordat je begint met lezen: stel je even voor dat dit over jou gaat, oké? (Tenzij je een supergemotiveerde rasverkoper bent. Dan gaat het over al die anderen en is het ook interessant om te lezen.)

Het is donderdag, drie dagen voor de première van een toneelstuk.

Lees verder
Loek Boerboom

Meer omzet genereren door goede commerciële opvolging

Het is zo fijn om af en toe even bevestigd te worden in dat wat je doet ook echt werkt. Want natuurlijk roepen wij met volle overtuiging tegen alle klanten dat commerciële opvolging belangrijk is. Dat je af en toe gewoon geduld en lange adem nodig hebt om klanten en omzet binnen te halen. Maar soms zijn er ook bij mij momenten van twijfel. Als je op afspraak bent geweest, een supergoed gesprek hebt gevoerd, een mooie offerte hebt uitgebracht en vervolgens …. één, twee, zevenendertig contactmomenten verder bent, zonder dat er een beslissing valt, zonder dat je veel vooruitgang ziet en dichter bij je omzet komt. Dan zakt ook mij wel eens de spreekwoordelijke ‘boks op de schoenen’, zoals ze ten oosten van Arnhem zeggen.

Lees verder
Rik Twilhaar

Wat doen succesvolle verkopers anders?

Laatst voerde ik een verkoopgesprek met als doel om een softwarebedrijf te gaan begeleiden in de verkoop. Nadat de koffie geserveerd was, gebeurde er wat opmerkelijks.
Een van mijn gesprekspartners aan tafel, een salesmanager, vroeg me: “hoe kan het eigenlijk dat een wiskundedocent in het B2B-verkoopvak is gestapt, dat zie je ook niet vaak?”. Ik sloeg meteen aan het denken. “Hoe weet hij dat? Heeft hij bij me in klas gezeten? Hebben we elkaar eerder gesproken en ben ik dat vergeten?” Toen viel het kwartje. Hij had in de voorbereiding op het gesprek gewoon gekeken naar mijn LinkedIn en mijn Facebookpagina.

Lees verder