2018.jpg

Het is begin januari. Tijd van goede voornemens. Iedereen is van goede wil en neemt zich voor om dit jaar nu toch echt...... Maar wat gaat er gebeuren met al die mooie plannen? U weet ook wel dat 90% van alle goede voornemens al vóór februari faalt. Hoe voorkom je dat? Hoe houd je de positieve energie vast? Onze tip: wees realistisch. Zadel jezelf niet op met al te grootse plannen. Stel een haalbaar doel.


Neem uw commerciële communicatie. Wilt u het dit jaar beter doen? Meer resultaten behalen? Als u wilt, kunt u dan heel grootse plannen maken en heel veel activiteiten ontwikkelen. Alles overhoophalen en op alle fronten verbeteringen aanbrengen. Onze tip: niet doen. Wees realistisch. Begin met één onderdeel. Maak van 2018 het jaar van de opvolging. Want dat is het meest onderschatte en meest verwaarloosde onderdeel van het salesproces. De focus van veel verkopers is: steeds meer en steeds nieuw. Vergeet in die rush echter niet dat u al waardevolle contacten heeft.

 

Contacten uit het verleden, aanvragers van offertes, bezoekers van uw website, reageerders op een mailing, downloaders van een white paper, invullers van een formulier ..... het zijn allemaal contacten bij wie u meer kans op conversie heeft dan bij elk volgende willekeurige koude contact. Maar u moet er wel wat voor doen. Opvolgen heet dat. Niet laten liggen.

 

 New Call-to-action

 

En voor opvolgen is discipline nodig. Opvolgen is volhouden. Uw lead vraagt of u over drie maanden nog eens wilt bellen? Noteer het en doe dat dan ook. Misschien een weekje eerder. En krijgt u hem drie keer niet te pakken? Bel een vierde keer. En nog eens en nog eens. Natuurlijk moet je oppassen dat je niet irritant wordt, maar vasthoudendheid is de sleutel tot succes bij opvolging. Een bestaand contact is goud waard. Nooit verwaarlozen!

 

Een bijzondere vorm van opvolging is lead nurturing: 'je leads zodanig van relevante informatie voorzien (gestructureerd en consequent) dat ze op enig moment klant worden'. Lead nurturing is een belangrijke trend op online marketinggebied, maar volgens ons is het niets meer of minder dan 'opvolging'. Je leads van antwoorden voorzien. In gesprek blijven.

 

Dus. Vergeet al die omvangrijke voornemens en concentreer u op bestaande contacten. Maak van 2018 het jaar van de opvolging. Ik wens u focus, vasthoudendheid en een heel succesvol 2018!

 

Handtek.Bonne.jpg

 

Bonne Burger
Door Bonne Burger

Bonne heeft z’n leven lang al een passie voor alles wat te maken heeft met commercie. Dik tien jaar geleden is hij Vendere Telesupport begonnen omdat hij vond (en vindt!) dat telemarketing bijna nooit echt kwalitatief wordt uitgevoerd. Bellen is een vak! Bonne geeft op dagelijkse basis advies aan bedrijven op al deze gebieden. Hij doet waar hij goed in is: mensen adviseren, trainen in, maar vooral enthousiasmeren voor zijn vak: verkopen!