Je wil in gesprek komen met een beslisser van een bedrijf. Wanneer je belt, kom je niet langs de secretaresse.
Zij wimpelt je telefoontje vakkundig af. Een frustrerende hindernis bij telefonische acquisitie.
Voordat we een beslisser te spreken krijgen, hebben we vaak eerst te maken met zogenaamde ‘poortwachters’.
Dit zijn mensen die we aan de telefoon krijgen voordat we bij de beslisser terechtkomen. Medewerkers die bijvoorbeeld eerst willen weten waarvoor je belt en waarom je een afspraak wil hebben met de betreffende persoon. De secretaresse is zo’n poortwachter.
Hoe passeer je deze poortwachters? En hoe kom je in gesprek met de juiste persoon? In deze whitepaper laten we verschillende strategieën zien en tonen we welke effecten deze hebben.
In deze whitepaper leert je:
- Herkennen drie typen poortwachters
- Vijf effectieve strategieën om langs de poortwachter te komen
- Drie belangrijkste valkuilen bij het passeren van een poortwachter
- Omgaan met de belangrijkste weerstanden
Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je om kunt gaan met de poortwachter en is de kans groter dat je de juiste persoon te spreken krijgt. Zo bel je effectiever, verhoogt het rendement en krijg je meer plezier in telefonische acquisitie.
Veel succes!