Het directe, persoonlijke contact met potentiële klanten levert veel sneller én beter resultaat op dan een grootscheeps marktonderzoek. De meeste marktonderzoekbureaus spreken de doelgroep niet, ze zoeken vaak alleen informatie bij elkaar en maken grafieken. Persoonlijk contact geeft je daarentegen de mogelijkheid om je aanpak bij te stellen. Je verifieert als het ware of je strategie juist is.
Het is bijvoorbeeld mogelijk om verschillende proposities uit te werken en aan verschillende groepen voor te leggen. Zo toets je de proposities en kom je erachter wat het beste werkt. Daar ga je dan mee verder.
Door verschillende meetmomenten te creëren, kun je steeds bijsturen zodat de uiteindelijk gekozen strategie succesvol is.
Voor het betreden van de Duitse markt doorloop je een aantal stappen:
Bij elke stap stel je jezelf de vraag: ben ik of zijn mijn mensen Duits genoeg om dit zelf te doen? Is dat niet het geval, dan is ondersteuning door een Duitse partner aan te raden. Een pragmatische partner, die gewend is om in direct contact te staan met potentiële klanten of potentiële samenwerkingspartners die misschien zelfs fungeert als een 'eigen’ verkoopbinnendienst op een Duitse locatie, als verlengstuk van de strategie.
Het draait om echt contact met je potentiële klant! Vraag aan de klant wat hij nodig heeft en hoe je iets aan hem moet verkopen. Dat is goedkoper, sneller en efficiënter dan een uitgebreid marktonderzoek. Ook de vraag waarom klanten voor je gekozen hebben, levert belangrijke informatie op.
Verder praten over dit onderwerp? Maak een afspraak met ons!