Loek Boerboom

Het maakt toch niet uit, als ze maar begrijpen wat ik bedoel.

Taal.

Zo’n dingetje.

En dan bedoel ik hier in het bijzonder de geschreven taal.

Een vraag die me onlangs werd gesteld in een training is deze: “Is het echt zo belangrijk of je je d’s en t’s helemaal goed gebruikt?”

Lees verder
Jeanine Gijben

Maar ik doe het al jaren zo!

Zodra je iemand vraagt om iets te veranderen, iets op een andere manier aan te pakken of als je iemand iets nieuws wil leren, krijg je vaak te horen “Maar ik doe het al jaren zo!” En inderdaad, als iets al jaren voor jou werkt, waarom zou je het dan veranderen?

Nou, misschien omdat niet alle verandering slecht is? Ook als iets goed werkt, kun je kijken of een andere manier nog beter is. We kijken immers toch ook geen films meer op VHS en luisteren niet meer naar cassettebandjes?

Lees verder
Loek Boerboom

De perfecte start

Ken je dat?

Dat je iets graag helemaal perfect wilt doen? Vooral als je met een nieuwe of grote taak bezig bent?

Je kunt met redelijke zekerheid zeggen dat iedereen op één of meerdere terreinen last heeft van perfectionisme.

Maar eh.. wat is nu eigenlijk het probleem?
 

Lees verder
Rik Twilhaar

Hé sales-topper, ben jij klaar voor 2021?

In 2020 hebben veel B2B salesmensen het pittig gehad en jij misschien ook. Verkoopdoelstellingen, afgesproken marges en de doelomzet zijn vaak niet gehaald. De oorzaken zijn evident en daar heeft iedereen begrip voor. In 2021 is het voor veel bedrijven wel heel belangrijk om die groei en nieuwe klanten alsnog binnen te halen om te kunnen overleven. Voor veel mensen in de B2B sales wordt 2021 een jaar waarin veel van je verwacht gaat worden!  

Lees verder
Loek Boerboom

Contact maken op afstand

Online sales, hoe dan?

Je kunt je huis niet uit. En als je dat wel doet, ga je niet harder dan 100 per uur.

Dit lijkt hét moment om na te denken over sales op afstand.

 

 

Lees verder
Loek Boerboom

Het verband tussen verkopen en verbinden

Verkopen lijkt vaak te gaan over winnen. Winnen van de ander of van de concurrent. Maar als je bezig bent met winnen, verlies je de basis van verkoop uit het oog: verbinding. Een verbinding tot stand brengen is niet altijd makkelijk, maar staat vrijwel altijd garant voor succes. Hoe breng je verbinding met een (potentiële) klant tot stand en hoe voer je een succesvol verkoopgesprek? Volgens ons zijn daarvoor de onderstaande aspecten van belang.

 

Lees verder
Bonne Burger

Do’s en don’ts bij commerciële opvolging

Wat commerciële opvolging betreft valt er nog veel te winnen. Veel uitgebrachte offertes komen nooit tot een definitief ‘ja’ of ‘nee’. Aanvragen blijven vaak lang liggen en beurscontacten worden niet altijd teruggebeld. Hoe komt het dat contacten niet altijd goed worden opgevolgd? Wat is commerciële opvolging precies? En hoe zorg je ervoor dat je meer offertes naar orders converteert? Dat lees je in deze blog.

Lees verder
Loek Boerboom

Onzekerheid, de bron van lef

Onzekerheid, geen sexy onderwerp.

Het is iets dat koste wat kost vermeden dient te worden. De verkoopwereld is van oudsher bevolkt door mannen. En dan vooral mannen die zich graag laten voorstaan op hun kracht, die willen winnen van de ander. De klassieke verkoper is zeker van zijn zaak, toch? Dan heb je dus niets aan zwakte, onzekerheid, twijfel, verliezen. Gadverdamme. Nee. Die poetsen we weg. Ontkennen we glashard. Verbloemen we, overschreeuwen we. Nobody likes a loser, right! Haha, hier, nog een grap, pak aan.

Lees verder
Menno de Kok

Een verbazingwekkend effectieve verkooptechniek

Als argumenten tekortschieten om een prospect te overtuigen, kunnen emoties dat soms wel. Hoe breng je iemand aan het twijfelen die tegen beter weten in voet bij stuk houdt?

Lees verder
Jeanine Gijben

Creatieve verkopers scoren beter

Ervaren verkopers zijn gewend om verschillende verkooptechnieken te gebruiken, die veelal aangeleerd zijn tijdens verkooptrainingen. Ze leren bijvoorbeeld vragen stellen, doorvragen, luisteren en pitchen. Deze trainingen zijn gebaseerd op het aanleren van gestructureerde methodes, basisvaardigheden en slimme trucjes om maar zo veel mogelijk klanten binnen te hengelen. Je herkent dit vast wel. Trainingen die vertellen hoe je moet verkopen om zoveel mogelijk omzet te genereren.

Lees verder

Meld je direct aan voor de Vendere Academy

Naast blogs biedt de Vendere Academy nog veel meer interessante content. Wil je meer weten over de verschillende varianten?

Klik hier

 

 

 

MEEST RECENTE BLOGS