Rik Twilhaar

Hé sales-topper, ben jij klaar voor 2021?

In 2020 hebben veel B2B salesmensen het pittig gehad en jij misschien ook. Verkoopdoelstellingen, afgesproken marges en de doelomzet zijn vaak niet gehaald. De oorzaken zijn evident en daar heeft iedereen begrip voor. In 2021 is het voor veel bedrijven wel heel belangrijk om die groei en nieuwe klanten alsnog binnen te halen om te kunnen overleven. Voor veel mensen in de B2B sales wordt 2021 een jaar waarin veel van je verwacht gaat worden!  

Lees verder
Loek Boerboom

De 0-1-2-3 van omgaan met weerstand

Weerstand! Iets niet willen. O zo moeilijk,
maar toch: als je er goed mee om kunt gaan, zijn tevreden klanten je deel. In ‘het monster van de weerstand’ ging ik al in op de diepere oorzaken en principes onder weerstand. Deze blog geeft concrete handvatten die je kunnen helpen om op een positieve manier om te gaan met weerstand. Onder weerstand ligt namelijk vaak een mooie verkoopkans.

Lees verder
Loek Boerboom

Contact maken op afstand

Online sales, hoe dan?

Je kunt je huis niet uit. En als je dat wel doet, ga je niet harder dan 100 per uur.

Dit lijkt hét moment om na te denken over sales op afstand.

 

 

Lees verder
Loek Boerboom

Het verband tussen verkopen en verbinden

Verkopen lijkt vaak te gaan over winnen. Winnen van de ander of van de concurrent. Maar als je bezig bent met winnen, verlies je de basis van verkoop uit het oog: verbinding. Een verbinding tot stand brengen is niet altijd makkelijk, maar staat vrijwel altijd garant voor succes. Hoe breng je verbinding met een (potentiële) klant tot stand en hoe voer je een succesvol verkoopgesprek? Volgens ons zijn daarvoor de onderstaande aspecten van belang.

 

Lees verder
Bonne Burger

Do’s en don’ts bij commerciële opvolging

Wat commerciële opvolging betreft valt er nog veel te winnen. Veel uitgebrachte offertes komen nooit tot een definitief ‘ja’ of ‘nee’. Aanvragen blijven vaak lang liggen en beurscontacten worden niet altijd teruggebeld. Hoe komt het dat contacten niet altijd goed worden opgevolgd? Wat is commerciële opvolging precies? En hoe zorg je ervoor dat je meer offertes naar orders converteert? Dat lees je in deze blog.

Lees verder
Loek Boerboom

Onzekerheid, de bron van lef

Onzekerheid, geen sexy onderwerp.

Het is iets dat koste wat kost vermeden dient te worden. De verkoopwereld is van oudsher bevolkt door mannen. En dan vooral mannen die zich graag laten voorstaan op hun kracht, die willen winnen van de ander. De klassieke verkoper is zeker van zijn zaak, toch? Dan heb je dus niets aan zwakte, onzekerheid, twijfel, verliezen. Gadverdamme. Nee. Die poetsen we weg. Ontkennen we glashard. Verbloemen we, overschreeuwen we. Nobody likes a loser, right! Haha, hier, nog een grap, pak aan.

Lees verder
Menno de Kok

Niet stoppen, vraag door!

Nieuwsgierig zijn we van nature. Allemaal. Vanaf onze geboorte gaan we aan de slag met het ontdekken van wat er om ons heen is. Zo gauw we kunnen praten durven we, zonder schroom, vragen te stellen over dingen die ons verbazen en interesseren. 

Lees verder
Menno de Kok

Een verbazingwekkend effectieve verkooptechniek

Als argumenten tekortschieten om een prospect te overtuigen, kunnen emoties dat soms wel. Hoe breng je iemand aan het twijfelen die tegen beter weten in voet bij stuk houdt?

Lees verder
Jeanine Gijben

Creatieve verkopers scoren beter

Ervaren verkopers zijn gewend om verschillende verkooptechnieken te gebruiken, die veelal aangeleerd zijn tijdens verkooptrainingen. Ze leren bijvoorbeeld vragen stellen, doorvragen, luisteren en pitchen. Deze trainingen zijn gebaseerd op het aanleren van gestructureerde methodes, basisvaardigheden en slimme trucjes om maar zo veel mogelijk klanten binnen te hengelen. Je herkent dit vast wel. Trainingen die vertellen hoe je moet verkopen om zoveel mogelijk omzet te genereren.

Lees verder
Loek Boerboom

Over kennis, weten en vertrouwen.

belletje blog.jpgIk ben de vader van een prachtige dochter. Zij heeft een nogal specifieke onderwijsbehoefte, waardoor ik de afgelopen jaren met veel verschillende soorten onderwijs in aanraking ben gekomen. Aan de vooravond van een nieuwe keuze – voortgezet onderwijs – las ik gister een paar prachtige uitgangspunten van een schooltype dat “Agora” heet, (google ’t maar ’s als je geïnteresseerd bent). Hun uitgangspunten zijn mij uit het hart gegrepen. In een lijst van 10 las ik onder meer deze stelling:

Lees verder

Meld je direct aan voor de Vendere Academy

Naast blogs biedt de Vendere Academy nog veel meer interessante content. Wil je meer weten over de verschillende varianten?

Klik hier

 

 

 

MEEST RECENTE BLOGS