Loek Boerboom

Vijf redenen waarom telemarketing niet werkt

Wij horen het nogal eens om ons heen: telemarketing werkt niet. Bellen werkt niet meer. En het wordt tijd dat we het open eerlijk zeggen: wij van Vendere zijn het daar volledig mee eens. Telemarketing werkt niet, als je het niet heel serieus neemt. En daar zit ‘m de crux: heel veel mensen die op zoek zijn naar klanten, hebben een heel beperkt beeld van (de mogelijkheden van) telemarketing, al dan niet gevoed door slechte ervaringen. En of je het dan zelf doet of uitbesteed; het wordt dan een typisch gevalletje ‘self fullfilling prophecy’. Je verwacht dat het niet werkt, loopt in de verwachte sloten en zegt na afloop: “zie je nou wel, het werkt niet!”. 

Dit zijn de onderliggende valkuilen.

Lees verder
Menno de Kok

10 tips om beter te luisteren en meer te verkopen


Wil je een beter salesresultaat? Luister dan goed

Hoeveel extra sales kun jij binnenhalen door nog beter te luisteren naar je klant? Dat luisteren belangrijk is, weet je natuurlijk al lang. Maar hoe goed luister je nu echt? Tien tips voor meer succes in salesgesprekken.

Lees verder
Loek Boerboom

Commerciële opvolging, stellen we dat uit?

April 26, 2017 / in Commercieel Advies


Ik stel nooit iets uit.

U?

Haha.

Wel hè?

Ik ook, zeker wel. Belastingen bijvoorbeeld. Het is bijna 1 mei en de druk neemt toe. Terwijl ik dit typ, voel ik ondertussen die lichte onrust, er ‘moet nog iets’. Terwijl ik tegelijkertijd weet dat ik helemaal niets moet. Het is gewoon een activiteit waar ik tegenop zie. Die waarschijnlijk snel gedaan is. Sterker nog, ik herinner me nu hoe veel gemakkelijker het vorig jaar was dan ik had gedacht. Hm.. toch maar even doen zo.

Lees verder
Jeanine Gijben

Drie tips voor sprankelende sales

February 06, 2017 / in Commercieel Advies

Mensen zijn gewoontedieren. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf een routine. Op zich is daar niks mis mee. Toch doet een beetje creativiteit wonderen voor je sales én het plezier in je werk. 3 tips om sales weer leuk te maken.

Lees verder
Jan-Willem van Dam

Hoe Duitser, hoe beter?

September 21, 2016 / in Commercieel Advies

Wil je als Nederlands bedrijf de Duitse markt op, dan geldt inderdaad: hoe Duitser je bent in je optreden daar, hoe groter de kans op commercieel succes. Dat ‘Duitse gedrag’ zit hem in verschillende dingen. Uiteraard in de taal goed spreken en inspelen op de Duitse cultuur, maar ook in weten wie je potentiële klanten zijn, waar ze behoefte aan hebben en hoe je ze moet benaderen. Daar kom je eenvoudig achter: door het aan hen te vragen.

Lees verder
Loek Boerboom

Verkoop en de binnendienst, maar hoe dan?

August 22, 2016 / in Commercieel Advies

De verkoopbinnendienst. In de gemiddelde organisatie een waar knooppunt van activiteit. Klanten bellen met vragen over de aanbieding, mailen een algemene offerte-aanvraag. Accountmanagers komen binnenstormen met spoedjes, de productie loopt net achter op schema, leveranciers hebben net niet dat wat je nodig hebt.

En o ja, als we tijd overhebben bellen we offertes na.

Hmm…

Lees verder
Menno de Kok

Hoe branchefocus leidt tot meer verkoop

November 17, 2015 / in Commercieel Advies

Een accountant die zich heeft gespecialiseerd in fietsenzaken. Is dat slim? Bedien je de hele markt of ga je je focussen en word je een autoriteit op een bepaald vakgebied? Lees hoe de accountant zijn omzet in de versnelling heeft gezet.

Lees verder
Rik Twilhaar

“Als je kan pitchen dan kan je pleiten”

De advocatuur is in beweging, ze moeten leren verkopen! Waar vroeger de klanten binnen kwamen door middel van je netwerk, en de huisadvocaat eigenlijk alle opdrachten kreeg, is dat nu snel aan het veranderen.

Lees verder
Sander Schra

Kies je moment om een lead te bellen

August 21, 2015 / in Online Marketing, Commercieel Advies

Kies-je-moment-om-te-bellenIn de verkoop draait het om verbinding maken. Met de komst van social media, bloggen en online nieuwsbrieven lijkt dat alleen maar makkelijker geworden. Zo eenvoudig ligt dat echter niet altijd.

Lees verder
Rik Twilhaar

5 Tips voor een effectieve elevator pitch

Pitchen is ...

Kort en bondig duidelijk maken wat jij de ander oplevert. Pitchen, wanneer dan ook in een gesprek is het enthousiast en met passie presenteren van de positieve eigenschappen van het product of bedrijf dat je verkoopt of vertegenwoordigt.

In het ideale geval zorg je er dan ook nog voor dat de positieve eigenschappen van jouw bedrijf, gekoppeld worden aan de behoeften van de prospect. Het doel is je gesprekspartner (nog meer) te interesseren in jou, je dienst of je product. Een goede pitch opent de deur naar een verder gesprek.

Wat zijn nou eigenlijk de ingrediënten voor een goede pitch?

Lees verder