Loek Boerboom

Over kennis, weten en vertrouwen.

February 14, 2018 / in Commerciële Communicatie

Ik ben de vader van een prachtige dochter. Zij heeft een nogal specifieke onderwijsbehoefte, waardoor ik de afgelopen jaren met veel verschillende soorten onderwijs in aanraking ben gekomen. Aan de vooravond van een nieuwe keuze – voortgezet onderwijs – las ik gister een paar prachtige uitgangspunten van een schooltype dat “Agora” heet, (google ’t maar ’s als je geïnteresseerd bent). Hun uitgangspunten zijn mij uit het hart gegrepen. In een lijst van 10 las ik onder meer deze stelling:

Lees verder
Jeanine Gijben

Waar word jij nou echt blij van?

January 18, 2018 / in Commerciële Communicatie

Als verkoper ben je de hele dag bezig met overtuigen. Waarom is jouw product zo goed? Waarom is jouw dienst zo effectief? Waarom moeten mensen vooral veel bij je kopen? Overtuigen zit in je bloed. Net als een vlotte babbel, de wil om te winnen en de kick die je krijgt van een succes.

Lees verder
Bonne Burger

Maak van 2018 het jaar van de opvolging

January 08, 2018 / in Commerciële Communicatie

Het is begin januari. Tijd van goede voornemens. Iedereen is van goede wil en neemt zich voor om dit jaar nu toch echt...... Maar wat gaat er gebeuren met al die mooie plannen? U weet ook wel dat 90% van alle goede voornemens al vóór februari faalt. Hoe voorkom je dat? Hoe houd je de positieve energie vast? Onze tip: wees realistisch. Zadel jezelf niet op met al te grootse plannen. Stel een haalbaar doel.


Lees verder
Loek Boerboom

Vijf redenen waarom telemarketing niet werkt

Wij horen het nogal eens om ons heen: telemarketing werkt niet. Bellen werkt niet meer. En het wordt tijd dat we het open eerlijk zeggen: wij van Vendere zijn het daar volledig mee eens. Telemarketing werkt niet, als je het niet heel serieus neemt. En daar zit ‘m de crux: heel veel mensen die op zoek zijn naar klanten, hebben een heel beperkt beeld van (de mogelijkheden van) telemarketing, al dan niet gevoed door slechte ervaringen. En of je het dan zelf doet of uitbesteed; het wordt dan een typisch gevalletje ‘self fullfilling prophecy’. Je verwacht dat het niet werkt, loopt in de verwachte sloten en zegt na afloop: “zie je nou wel, het werkt niet!”. 

Dit zijn de onderliggende valkuilen.

Lees verder
Alexandra den Hertog

Een warme douche voor positief klantcontact

July 25, 2017 / in Commerciële Communicatie

Als vakidioot ben ik gek op consumentenprogramma’s. Als ik dan toch een avondje op de bank zit dan het liefst met ‘Keuringsdienst van Waarden’, ‘Rambam’ of ‘Kassa’. Eén van mijn favoriete programma’s op de publieke omroep is Radar. Stiekem omdat ik vooral fan ben van Antoinette Hertsenberg. Pittig maar gedeisd. Ze gaat niet aan een dood paard trekken. Het leukste onderdeel vind ik altijd ‘de douche’. Consumenten kunnen een koude douche uitreiken aan een bedrijf waarbij zij een belabberde service ervaring hebben gehad en een warme douche in het geval van juist een ultieme klantbeleving.

Lees verder
Menno de Kok

10 tips om beter te luisteren en meer te verkopen


Wil je een beter salesresultaat? Luister dan goed

Hoeveel extra sales kun jij binnenhalen door nog beter te luisteren naar je klant? Dat luisteren belangrijk is, weet je natuurlijk al lang. Maar hoe goed luister je nu echt? Tien tips voor meer succes in salesgesprekken.

Lees verder
Rik Twilhaar

Een energy boost voor je pitch

March 31, 2017 / in Commerciële Communicatie

Een commercieel gesprek is geen lopendebandwerk. Hoe voorkom je dat de sleur erin sluipt en daarmee al snel de schwung verdwijnt? Drie gouden tips voor een commercieel gesprek waar je energie van krijgt.

Lees verder
Jeanine Gijben

5 tips om de gunfactor naar je hand te zetten

February 20, 2017 / in Commerciële Communicatie

Binnen sales speelt de gunfactor een steeds grotere rol. De gunfactor is iets ongrijpbaars. Iets wat niet te definiëren of aan te leren valt. Je hebt het of je hebt het niet. Maar zullen we je eens een geheimpje vertellen? Je kunt de gunfactor wel creëren of je eigen gunfactor verbeteren. Ontdek hoe.

Lees verder
Loek Boerboom

U bent te duur

January 09, 2017 / in Commerciële Communicatie

Uw product of dienst? Te duur. Er is een andere partij die het een stuk goedkoper kan.

Dus.

Herkenbaar bezwaar? Mooi. Lees verder.

Lees verder
Wouter Vermeer

Drie scenario’s voor succesvolle opvolging van online leads

December 01, 2016 / in Commerciële Communicatie

Steeds meer potentiële klanten komen met je in aanraking via internet. Mooi natuurlijk, maar hoe vertaal je die veelbelovende online leads in enthousiaste klanten? 

Volgens Wikipedia betreft leadgeneratie alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Dit gebeurt steeds vaker online. Logisch, want het internet is een fantastisch marketingkanaal. Tenminste, als je de leads ook weet te converteren naar klanten.

Lees verder