Menno de Kok

Een verbazingwekkend effectieve verkooptechniek

October 08, 2018 / in Commerciële Communicatie

Als argumenten tekortschieten om een prospect te overtuigen, kunnen emoties dat soms wel. Hoe breng je iemand aan het twijfelen die tegen beter weten in voet bij stuk houdt?

Lees verder
Jeanine Gijben

Creatieve verkopers scoren beter

May 24, 2018 / in Commerciële Communicatie

Ervaren verkopers zijn gewend om verschillende verkooptechnieken te gebruiken, die veelal aangeleerd zijn tijdens verkooptrainingen. Ze leren bijvoorbeeld vragen stellen, doorvragen, luisteren en pitchen. Deze trainingen zijn gebaseerd op het aanleren van gestructureerde methodes, basisvaardigheden en slimme trucjes om maar zo veel mogelijk klanten binnen te hengelen. Je herkent dit vast wel. Trainingen die vertellen hoe je moet verkopen om zoveel mogelijk omzet te genereren.

Lees verder
Alexandra den Hertog

6 keer de wet van wederkerigheid in koude acquisitie

Het begon allemaal met een kapotte telefoon. Op één of andere manier zijn telefoons bij mij nooit een lang leven beschoren. Ik ben een nachtmerrie voor iedere IT-afdeling. Zo ook nu. Maar de redding was nabij. Menno (behalve IT-aanspreekpunt ook onze sales –en marketingman) overhandigde mij persoonlijk een nieuwe telefoon, die hij uit voorzorg volledig had laten bepantseren. Probleem opgelost. Naast redder in nood is Menno ook zo’n man die altijd vraagt hoe het met je gaat en wat je dit weekend hebt gedaan. Die dit onthoudt en erop terug komt. Een man met oneindig veel geduld en begrip. Kortom: Menno heeft een enorme gunfactor.

Lees verder
Loek Boerboom

Over kennis, weten en vertrouwen.

February 14, 2018 / in Commerciële Communicatie

belletje blog.jpgIk ben de vader van een prachtige dochter. Zij heeft een nogal specifieke onderwijsbehoefte, waardoor ik de afgelopen jaren met veel verschillende soorten onderwijs in aanraking ben gekomen. Aan de vooravond van een nieuwe keuze – voortgezet onderwijs – las ik gister een paar prachtige uitgangspunten van een schooltype dat “Agora” heet, (google ’t maar ’s als je geïnteresseerd bent). Hun uitgangspunten zijn mij uit het hart gegrepen. In een lijst van 10 las ik onder meer deze stelling:

Lees verder
Jeanine Gijben

Waar word jij nou echt blij van?

January 18, 2018 / in Commerciële Communicatie

Als verkoper ben je de hele dag bezig met overtuigen. Waarom is jouw product zo goed? Waarom is jouw dienst zo effectief? Waarom moeten mensen vooral veel bij je kopen? Overtuigen zit in je bloed. Net als een vlotte babbel, de wil om te winnen en de kick die je krijgt van een succes.

Lees verder
Bonne Burger

Maak van 2018 het jaar van de opvolging

January 08, 2018 / in Commerciële Communicatie

Het is begin januari. Tijd van goede voornemens. Iedereen is van goede wil en neemt zich voor om dit jaar nu toch echt...... Maar wat gaat er gebeuren met al die mooie plannen? U weet ook wel dat 90% van alle goede voornemens al vóór februari faalt. Hoe voorkom je dat? Hoe houd je de positieve energie vast? Onze tip: wees realistisch. Zadel jezelf niet op met al te grootse plannen. Stel een haalbaar doel.


Lees verder
Loek Boerboom

Vijf redenen waarom telemarketing niet werkt

Wij horen het nogal eens om ons heen: telemarketing werkt niet. Bellen werkt niet meer. En het wordt tijd dat we het open eerlijk zeggen: wij van Vendere zijn het daar volledig mee eens. Telemarketing werkt niet, als je het niet heel serieus neemt. En daar zit ‘m de crux: heel veel mensen die op zoek zijn naar klanten, hebben een heel beperkt beeld van (de mogelijkheden van) telemarketing, al dan niet gevoed door slechte ervaringen. En of je het dan zelf doet of uitbesteed; het wordt dan een typisch gevalletje ‘self fullfilling prophecy’. Je verwacht dat het niet werkt, loopt in de verwachte sloten en zegt na afloop: “zie je nou wel, het werkt niet!”. 

Dit zijn de onderliggende valkuilen.

Lees verder
Alexandra den Hertog

Een warme douche voor positief klantcontact

July 25, 2017 / in Commerciële Communicatie

Als vakidioot ben ik gek op consumentenprogramma’s. Als ik dan toch een avondje op de bank zit dan het liefst met ‘Keuringsdienst van Waarden’, ‘Rambam’ of ‘Kassa’. Eén van mijn favoriete programma’s op de publieke omroep is Radar. Stiekem omdat ik vooral fan ben van Antoinette Hertsenberg. Pittig maar gedeisd. Ze gaat niet aan een dood paard trekken. Het leukste onderdeel vind ik altijd ‘de douche’. Consumenten kunnen een koude douche uitreiken aan een bedrijf waarbij zij een belabberde service ervaring hebben gehad en een warme douche in het geval van juist een ultieme klantbeleving.

Lees verder
Menno de Kok

10 tips om beter te luisteren en meer te verkopen


Wil je een beter salesresultaat? Luister dan goed

Hoeveel extra sales kun jij binnenhalen door nog beter te luisteren naar je klant? Dat luisteren belangrijk is, weet je natuurlijk al lang. Maar hoe goed luister je nu echt? Tien tips voor meer succes in salesgesprekken.

Lees verder
Rik Twilhaar

Een energy boost voor je pitch

March 31, 2017 / in Commerciële Communicatie

Een commercieel gesprek is geen lopendebandwerk. Hoe voorkom je dat de sleur erin sluipt en daarmee al snel de schwung verdwijnt? Drie gouden tips voor een commercieel gesprek waar je energie van krijgt.

Lees verder