Bonne Burger

Slimme technieken voor commerciële opvolging

August 22, 2019 / in Commerciële Communicatie

Veel opvolggesprekken hebben de neiging om aan de oppervlakte te blijven, waardoor trajecten blijven voortkabbelen. Op deze manier wordt commerciële opvolging een weinig effectieve en tijdrovende bezigheid. Dat terwijl je bij ieder contactmoment vooruitgang kunt boeken, mits je het goed aanpakt! Dat doe je door gebruik te maken van de onderstaande technieken.

Lees verder
Loek Boerboom

Vijf redenen waarom telemarketing niet werkt

Wij horen het nogal eens om ons heen: telemarketing werkt niet. Bellen werkt niet meer. En het wordt tijd dat we het open eerlijk zeggen: wij van Vendere zijn het daar volledig mee eens. Telemarketing werkt niet, als je het niet heel serieus neemt. En daar zit ‘m de crux: heel veel mensen die op zoek zijn naar klanten, hebben een heel beperkt beeld van (de mogelijkheden van) telemarketing, al dan niet gevoed door slechte ervaringen. En of je het dan zelf doet of uitbesteed; het wordt dan een typisch gevalletje ‘self fullfilling prophecy’. Je verwacht dat het niet werkt, loopt in de verwachte sloten en zegt na afloop: “zie je nou wel, het werkt niet!”. 

Dit zijn de onderliggende valkuilen.

Lees verder
Bonne Burger

Do’s en don’ts bij commerciële opvolging

July 08, 2019 / in Commerciële Communicatie

Wat commerciële opvolging betreft valt er nog veel te winnen. Veel uitgebrachte offertes komen nooit tot een definitief ‘ja’ of ‘nee’. Aanvragen blijven vaak lang liggen en beurscontacten worden niet altijd teruggebeld. Hoe komt het dat contacten niet altijd goed worden opgevolgd? Wat is commerciële opvolging precies? En hoe zorg je ervoor dat je meer offertes naar orders converteert? Dat lees je in deze blog.

Lees verder
Loek Boerboom

Onzekerheid, de bron van lef

May 02, 2019 / in Commerciële Communicatie

Onzekerheid, geen sexy onderwerp.

Het is iets dat koste wat kost vermeden dient te worden. De verkoopwereld is van oudsher bevolkt door mannen. En dan vooral mannen die zich graag laten voorstaan op hun kracht, die willen winnen van de ander. De klassieke verkoper is zeker van zijn zaak, toch? Dan heb je dus niets aan zwakte, onzekerheid, twijfel, verliezen. Gadverdamme. Nee. Die poetsen we weg. Ontkennen we glashard. Verbloemen we, overschreeuwen we. Nobody likes a loser, right! Haha, hier, nog een grap, pak aan.

Lees verder
Menno de Kok

Niet stoppen, vraag door!

March 05, 2019 / in Commerciële Communicatie

Nieuwsgierig zijn we van nature. Allemaal. Vanaf onze geboorte gaan we aan de slag met het ontdekken van wat er om ons heen is. Zo gauw we kunnen praten durven we, zonder schroom, vragen te stellen over dingen die ons verbazen en interesseren. 

Lees verder
Menno de Kok

Een verbazingwekkend effectieve verkooptechniek

October 08, 2018 / in Commerciële Communicatie

Als argumenten tekortschieten om een prospect te overtuigen, kunnen emoties dat soms wel. Hoe breng je iemand aan het twijfelen die tegen beter weten in voet bij stuk houdt?

Lees verder
Jeanine Gijben

Creatieve verkopers scoren beter

May 24, 2018 / in Commerciële Communicatie

Ervaren verkopers zijn gewend om verschillende verkooptechnieken te gebruiken, die veelal aangeleerd zijn tijdens verkooptrainingen. Ze leren bijvoorbeeld vragen stellen, doorvragen, luisteren en pitchen. Deze trainingen zijn gebaseerd op het aanleren van gestructureerde methodes, basisvaardigheden en slimme trucjes om maar zo veel mogelijk klanten binnen te hengelen. Je herkent dit vast wel. Trainingen die vertellen hoe je moet verkopen om zoveel mogelijk omzet te genereren.

Lees verder
Alexandra den Hertog

6 keer de wet van wederkerigheid in koude acquisitie

Het begon allemaal met een kapotte telefoon. Op één of andere manier zijn telefoons bij mij nooit een lang leven beschoren. Ik ben een nachtmerrie voor iedere IT-afdeling. Zo ook nu. Maar de redding was nabij. Menno (behalve IT-aanspreekpunt ook onze sales –en marketingman) overhandigde mij persoonlijk een nieuwe telefoon, die hij uit voorzorg volledig had laten bepantseren. Probleem opgelost. Naast redder in nood is Menno ook zo’n man die altijd vraagt hoe het met je gaat en wat je dit weekend hebt gedaan. Die dit onthoudt en erop terug komt. Een man met oneindig veel geduld en begrip. Kortom: Menno heeft een enorme gunfactor.

Lees verder
Loek Boerboom

Over kennis, weten en vertrouwen.

February 14, 2018 / in Commerciële Communicatie

belletje blog.jpgIk ben de vader van een prachtige dochter. Zij heeft een nogal specifieke onderwijsbehoefte, waardoor ik de afgelopen jaren met veel verschillende soorten onderwijs in aanraking ben gekomen. Aan de vooravond van een nieuwe keuze – voortgezet onderwijs – las ik gister een paar prachtige uitgangspunten van een schooltype dat “Agora” heet, (google ’t maar ’s als je geïnteresseerd bent). Hun uitgangspunten zijn mij uit het hart gegrepen. In een lijst van 10 las ik onder meer deze stelling:

Lees verder
Jeanine Gijben

Waar word jij nou echt blij van?

January 18, 2018 / in Commerciële Communicatie

Als verkoper ben je de hele dag bezig met overtuigen. Waarom is jouw product zo goed? Waarom is jouw dienst zo effectief? Waarom moeten mensen vooral veel bij je kopen? Overtuigen zit in je bloed. Net als een vlotte babbel, de wil om te winnen en de kick die je krijgt van een succes.

Lees verder